836-B3-023 Literature and Mathematics: dialogic implications in the teaching processes

Objetivo:
Descripción:
The project referred to two main aspects, to determine: 1. Detection of learning comprehension problems of some mathematical and language concepts in high school and university students, with the goal of determining the utility of the dialogical implication between both disciplines. 2. Analysis of literary texts to demonstrate the conceptual implications between literature and mathematics.
Vigencia:
Áreas de investigación relacionadas:
Investigador principal:
Resultados obtenidos:
Presentations 11-19 of April, 2013: “Don Quijote y el caballero de los espejos” for "Leopoldo M. Panero, introductor y traductor de L. Carroll en Matemática dominante”. Congreso La Recepción del El Quijote en el pensamiento español del siglo XX. Universidad Autónoma de Madrid. Arley Fonseca. M. (2013). El envés del espejo: regulador de una locura andante. La batalla entre don Quijote y el caballero de los espejos vista a través del prisma matemático-literario de Leopoldo María Panero (1948) En R. Dalla. La Recepción del Quijote en el pensamiento español del siglo XX. Conferencia llevada a cabo en Universidad Autónoma de Madrid, España.
Recursos relacionados
- Arley, M .; Araya, L. & Acuña, E. (2016). Mathematics and Literature in maze games. San Ramón, Alajuela: Research Coordination, Headquarters of the West, University of Costa Rica.
Publicaciones generadas
- Arley, M .; Araya, L. & Acuña, E. (2016). Mathematics and Literature in maze games. San Ramón, Alajuela: Research Coordination, Headquarters of the West, University of Costa Rica.